Cesta kolem ČR - 3. ročník 2014

[09.08.2014]

Letos jsme vycházeli z Bělé nad Radbuzou a doputovali jsme až do Aše. Putovali jsme od 31.7. do 8.8.2014, ušli kolem 150 km a užívali krásných nocí pod širákem v lese (někdy za drobného deště).

podnázev cesty bych napsal "Masakr nohou"

a víte co se stane když ve Františkových Lázních sáhnete Františkovi na pindíka? ... utrhnete mu ho :D

1. den (čtvrtek 31.7.)

Bělá nad Radbuzou - rybník pod kopcem Nad Rybníkem (6 km)

S Bárou jsme se sešli v kolem tři čtvrtě na 12 na Hlavním nádraží v Praze. Koupili jsme lístek i pro Pavla, nového neznámého kamaráda, který se k nám přidal přes web hedvábná stezka. U vlaku jsme hádali, kdo z příchozích to asi může být :) ale poznal jsem ho hned na první pohled :)

Ve vlaku jsme si povídali o tom co je nového a zpovídali Pavla abychom se o něm něco dozvěděli :)

Před Plzní k nám do kupé přistoupily dvě socky (totální trosky), smrděli, snažili se provokovat, ale marně. Průvodčí viděla, že s nima nic ani bez lístku neudělá, tak odešla a už jsme jí zbytek cesty neviděli. Naštěstí v Plzni vystoupili a dalo se zase dýchat.

Tak jsme po 4 a půl hodinách dojeli do Bělé nad Radbuzou, kde jsme vystoupili rovnou 2x, jednou na zastávce na druhém konci města a pak na známé zastávce z loňska. Vydali jsme se směrem k restauraci Radbuza, kde jsme vloni cestu končili. Dali jsme si 3x bůček (nic jiného už nezbylo) a čekali jsme na Hanku s Petrem. Jeli asi hodinu za námi, a společně jsme se pak vydali do lesa hledat nocleh.

Cestou jsme ještě potkali rybníček, s krásně čistou rašelinovou vodou, kde jsme se všichni nahatí vykoupali, což se pak neukázalo jako nejlepší nápad, protože už se stmívalo a některým z nás pak byla v noci zima, ale osvěžení to bylo úžasné :)

Kousek nad rybníčkem jsme zalezli do lesa. Povídali jsme si, zjistili kdo je co za znamení a šli spát.

2. den (pátek 1.8.)

rybník pod kopcem Nad Rybníkem - Karlova Huť - Bývalý Walldorf - Železná rozc. - V Luhu - Rybničná - Smrčina - kousek za silnicí k CZ/DE hranicím (20 km)

Hned ráno jsme se šli nasnídat k rybníčku. Dali jsme si chleba s luxusní domácí meruňkovou marmeládou, kterou dělala Bára. Dojedli jsme zbytek borůvkovo-meruňkové bublaniny, kterou jsem před odjezdem upekl a nesnědli ještě včera a s Pavlem jsme se ještě před cestou vykoupali v rybníčku. Voda byla po ránu luxusní, a měla zvláštní konzistenci, které jsem si všimnul už včera a jako by měla jinou viskozitu než voda obvykle mívá.

Nasadil jsem bohužel moc vysoké tempo, což se v další dny neukázalo jako dobrý nápad. Došli jsme po modré na Česko Německé hranice (Železná rozc.), kde jsme si dali výborný oběd. Servírku jsem hned na začátku zmátl svým "gutten tag", jídlo i obsluha byli skvělé :) Nechal jsem si v restauraci nabíjet mobily a myslel hlavně na to je tam nezapomenout. Samozřejmně jsem se pro ně pak vracel, naštěstí jen pár metrů, protože u cedule s rozcestím, jsem si na ně vzpomněl díky Hance, která se na svůj mobil koukala :)

Dále jsme šli po červené (už teď se bojím poslat informaci o cestě Báře, protože mapy mi ukazují vzdálenost 10km). Cestou jsme šli po Kolowratově naučné stezce a asi 1km před Smrčinou jsme se vykoupali v rybníčku, který měl zhruba půl metru bažiny a na tom půl metru vody. Při plavání drhly kolena o dno a když jsem si stoupnul, byl jsem po kolena v bahně a po pás pak ve vodě :D Víckrát bych se v tom koupat nechtěl :)

Došli jsme kousek za silnici, která vede na Česko-Německé hranice a tam jsme si v lese ustlali. Bára usnula ještě za světla a myslel jsem, že nás bude už kolem 3 ráno budit, aby už jsme šli, ale spala celou noc až do rána :) Večer před spaním jsme ještě s Pavlem vydali k přechodu na pumpu a do obchůdku pro vodu a něco k jídlu. Ráno pak údajně kousek od nás nakládal jeřáb kmeny, ale to jsem absolutně neslyšel :D

3. den (sobota 2.8.)

kousek za silnicí k CZ/DE hranicím - Bývalé Hraničky - Bývalá Nová Huť - Stará Knížecí Huť - rozcestí cca 2 km před Němeček hájovna (18 km)

Ráno jsme se vydali na cestu už s bolavýma nohama. Dneska jsme se měli setkat s Michalem a Jitkou, kteří jeli do Tachova a cestou jsme se měli sejít. Cestou jsme potkali nádherný rybník, ale byl tam zákaz koupání, tak jsme na něj jen smutně koukali. Našli jsme pár hub, Pavel i křemeňáka, kvůli kterému jsem si málem vypíchl oko :D

Ve Staré Knížecí Huti, mě trochu zmátla tabule se značením, ale nakonec jsme se vydali správně po zelené na Huťský rybník, kde jsme se osvěžili opravdu v ledové vodě :) a dále po žluté až na Bývalý Zlatý potok, kde jsme s Pavlem holkám a Petrovi trochu utekli, abychom stihli alespoň jedinou otevřenou chatičku, kde se dalo trochu občerstvit a kde mají otevřeno jen v sobotu a jen do pěti a obsluhu trochu zdržet než dorazí ostatní. S Pavlem jsme si mezi tím dali pivo, koláček a ostatní se dostavili hned za námi :) Trochu jsme si odpočinuli a pokračovali dále po červené.

Na rozcestí asi 2.25km od Němeček Hájovna, jsme se utábořili. Za chvilku přišel silný vítr a raději jsme postavili přístřešky proti dešti, což se v noci ukázalo jako moc dobrý nápad. Spali jsme ve dvoupatrovém obytném plachtovém stavení, Bára v patře na hamace, pod ní Pavel a vedle něj já :)

Protože jsme byli s Pavlem ještě čerství vydali jsme se na prozkoumání další cesty. Došli jsme až na Bývalou Pavlovu Huť (cca 3.25km od našeho tábořiště), kde jsme se setkali s Michalem a Jitkou a domluvili se, že se ráno sejdeme a půjdeme společně dál. Vraceli jsme se zpátky za menšího deště a silné bouřky, která byla naštěstí v mracích a zhruba 3 km od nás.

4. den (neděle 3.8.)

rozcestí cca 2 km před Němeček hájovna - Bývalý Pavlův Studenec - Bývalá hraničná - Pod Kočičím vrchem - U krmelce - Černava - U Křížku - V Zahradách - Broumov - kousek za Broumovem (25 km)

Ráno jsme se vydali směr Bývalá Pavlova Huť, kde nikdo nebyl :) předpokládali jsme (správně), že Michal s Jitkou šli pomalu napřed. Cestou jsme potkali stádo krav, které se rozhodlo, že půjde s námi :) Posvačili jsme na Bývalém Pavlově Studenci a kousek za Studencem jsme se setkali.

Letos jsme šli hodně opuštěnými místy (bývalé pohraničí) a hlavně po asfaltkách. Když jsme došli unavení do Broumova, tak jsme hledali restauraci a já se vrátil pro Báru s Hankou aby nás našli. Bára už měla hodně bolavé koleno.

Našli jsme tu Svatovítský zámek, kde měli výbornou restauraci. Kuchař odpočíval, takže jsme čekali na jídlo, což nám nevadilo. Dali jsme si kančí guláš a kance na víně... Pavel měl dnes narozeniny, tak jsem mu objednal zmrzlinový pohár :) Paní číšnice z nás byla dost zmatená, takže nosila co neměla a nenosila co měla... :) ale je pravda, že jsme na ní byli dost rychlí :) Jídlo bylo úžasné :) odpočinuli jsme si a šli si lehnout do lesa. Místo na spaní jsme hledali už po tmě.

fotky jsem si bez dovolení stahnul od Jitky z FB (tímto děkuji a pokud nebude protestu, pak je zde nechám)

5. den (pondělí 4.8.)

kousek za Broumovem - Kajetán rybník - Plánská Huť - Tachovská Huť - Tři sekery - Velké Krásné - Riviera koupaliště - Velká Hleďsebe - U židovského hřbitova - Mariánské Lázně - Král smrků (22 km)

Ráno po probuzení jsme šli směr Mariánské Lázně. Bára měla bohužel natolik bolavé koleno, že nemohla pokračovat v cestě. Šla stopovat auta a jela do Prahy. Naštěstí mi po pár minutách psala, že už je v Mariánkách na nádraží a když jsem si odpoledne zapínal mobil už byla doma.

U Kajetán - rybník jsme se nasnídali, odpočinuli a šli dál. Jitka měla dostatek odvahy, že se v něm vykoupala, ale zima byla i bez toho :) dále jsme šli po žluté. Ve Velké Krásné jsme přešli na zelenou, kterou jsme kdesi v lese ztratili a tak jsme do Velké Hleďsebe došli po silnici. Na začátku Mariánek, jsem opustil zelenou a co nejkratší cestou šel do centra :)

Cesta byla dneska dlouhá a náročná. Kolem třetí jsme dorazili do Mariánek. Ostatní si šli nakoupit do Tesca a já šel na kolonádu pro Magdu, která dnes přijela aby se k nám přidala. Na kraji Mariánek jsem zjistil, že kolonáda je pěkně daleko. Došel jsem tam, a setkali jsme se s Magdou. Ostatní šli na pozdní oběd a my zašli do jedné restaurace, kde měli pivo za celkem rozumnou cenu (všude okolo Budvar za 60-80Kč) a dali si 1x předkrm a 2 polívky. Vrchní mi přál, takže přinesl 2x předkrm, takže jsem se nacpal k prasknutí :) nakoupil jsem hromadu oplatek na který už jsem měl obrovskou chuť a většinu z nich hned snědl. Ošetřil jsem si nohy, nakoupil 2 metry náplastí (do konce cesty jsem spotřeboval ale už jenom metr) a sešli jsme se s ostatníma u zpívající fontány a vydali se dál.

Šli jsme chvilku po modré a pak po cyklostezce 361.

Došli jsme ke Králi smrků a pak se vrátili více k naší cestě kde jsme si postupně ustlali na louce, já s Magdou pod lípou. Pavel s Hankou a Petrem si dělali oheň a prý na nás volali, ale nic jsme neslyšeli, takže jsme spali a zjistili to až ráno :)

6. den (úterý 5.8.)

Král smrků - Lázně Kynžvart žst. - Stará Voda - Vysoká - U Alexe - Liščí farma - Oldřichov (16.5 km)

Dnes jsme šli po cyklotrase 361. Došli jsme na žst Lázně Kynžvart, kde se od nás po odpočinku odpojili Pavel, Michal a Jitka a šli přes Kynžvart jinou trasu aby byli zítra okolo dráhy připravení vrátit se domů z pracovních důvodů :)

Dále jsme šli ve čtyřech směr Stará Voda. Na rozcestí U Alexe, jsme potkali starší pár a řekli nám pár zajímavostí z okolí.

Z Oldřichova jsme šli dále po naučné stezce "Stebnický potok", kde jsme spali asi v půlce cesty mezi Oldřichovem a Kyseleckým Hamrem. Na stezce našel Petr asi milion křemenáčů, ale nebrali jsme je, protože bysme je stejně neměli jak udělat. Udělali jsme si oheň, ustlali pod bukem a uvařili si výbornou :D čínskou polívku z pytlíku :)

7. den (středa 6.8.)

Oldřichov - Kyselecký hamr minerální pramen - Kyselecký hamr - Mítina - Starý Hrozňatov - Slapanská trať - Cheb žst. - Cheb náměstí - v.n. Skalka (20 km)

Ráno jsme pokračovali dále po naučné stezce. Jako každý den jsme se ládovali malinama a borůvkama. Dokonce jsme našli hromadu brusinek a začali jsme nacházet i zralé ostružiny.

Došli jsme až k minerálnímu prameni Kyselecký hamr, kde jsme od německých geologů dostali přednášku co a proč měří složení unikajících plynů z pramene. Kontrolovali a zjišťovali, jestli se tak dá odhadnout přelévání magmatu a následné otřesy, které zde v okolí bývají.

Z Kyseleckého Hamru jsme se vydali dále už po červené na rozcestí Mítina. Dále do Hrozňatova. Nad Hozňatovem jsme si prohlédli loretu a najedli se v první restauraci kterou jsme kousek od lorety potkali :) Na rozcestí Starý Hrozňatov jsme se rozloučili s Petrem a Hankou, kteří nechtěli do civilizace (tedy do Chebu) ale vydali se dále po zelené. My s Magdou jsme potřebovali doplnit zásoby jídla tak jsme to směrem do Chebu vzali. V Chebu jsme si nakoupili jídlo, zmrzlinu, odpočinuli, prohlédli jsme si cestou Špalíček a hrad a u přehrady Skalka jsme si ustlali pod dubem :)

8. den (čtvrtek 7.8.)

v.n. Skalka - Vyhlídka Chebská stráž - Skalka - Komorní Hůrka - Klest rozc. - Lužná - Ostroh - Ostroh hrad - Poustka - Hazlov - Dolní Ovčín rybník - Skalka - Goethovy skály (20 km)

Ráno po probuzení jsme se nasnídali a rozhodli se, že dojdeme do Františkových Lázní a od tamtud pendolínem do Prahy. Poslal jsem Hance sms, že to balíme a obratem jsem dostal odpověď, že oni jdou dále do Aše.

Cestou do Františkových Lázní, je na trase Komorní Hůrka, kde když Magda zjistila, že Aš je už "jen" 20km rozhodlo se, že jdeme do Aše :) (později toho litovala, ale už se nedalo nic dělat :) Takže z Komorní Hůrky jsme se vydali dále po modré.

Když jsem pak posílal zprávu o změně trasy dostal jsem odpověď, že Hanka s Petrem udělali taky změnu a už sedí v pendolínu do Prahy :)

V Lužné (rozcestí) jsme zapomněli odbočit, respektive jsem si nevšim kam směrovka správně ukazuje a šli jsme po silnici až do obce Lužná, kde byla naštěstí mapa a tak jsme odbočili správně zpět na Ostroh, kde jsme se u hradu královsky najedli. Pak jsem zjišťoval kudy kam a byl v tom značení takovej zmatek, že jsem asi půl hodiny hledal cestu. Nakonec jsem jí našel a protože jsem byl chytrej, tak jsem zase odbočil z modré s tím, že se na ní za chvilku napojíme, což se ne úplně povedlo, takže jsme se pak po louce vraceli abychom na modrou znovu narazili.

Došli jsme do Hazlova, kde jsme dokoupili ještě pár zásob na jeden den a šli dál. Došli jsme k Dolnímu Ovčínu - rybník, kolem golfového hřiště. Došli jsme až na Goethovy skály, kde jsme zalehli. Po chvilce začalo pršet, tak jsme ještě za světla udělali přístřešek a spali až do rána :)

9. den (pátek 8.8.)

Goethovy skály - Nebesa - Aš žst. (7 km)

Dneska už jsme to měli do Aše jen kousek. Došli jsme na nádraží, nasnídali se a zjistili, že nám za chvilku jede vlak do Františkových Lázní. Lístek na pendolíno jsme si koupili tak, aby jsme měli nějaký čas na prohlídku Františkových Lázní (doporučuju jsou moc hezké), kde jsme si dali zmrzlinu, oplatku, trubičky, oplatku a zmrzlinu :) ochutnali nechutné prameny :) a vydali se zpět na nádraží. Batohy jsme si nechali v úschovně aby už nám neupadly nohy a čekali na vlak.

V prodejně oplatek mě zlikvidovala slečna, když mi na otázku "co se stane, když sáhneme Františkovi na pindíka", bez mrknutí odpověděla "utrhnete mu ho", smál jsem se skoro ještě ve vlaku :D:D:D

Cesta vlakem byla celkem příjemná, hlavně to trvalo asi jen 2 a půl hodiny. Po příjezdu domů jsem osprchoval "opálení" a odpočíval... :)